Rekrytering försäljning & marknad

Hyr eller rekrytera stjärnsäljare, mästerkommunikatörer och skickliga ledare

Ett företags försäljningsavdelning är motorn till bolagets framgång; den driver tillväxt och ger utrymme för utveckling.

Med vassa säljare som brinner för att stänga affärer, finner glädje och motivation  i mötesbokning och representerar ert varumärke väl skapas skarpa möjligheter för ökad omsättning. Oavsett om det är en försäljningschef, en Key Account Manager eller en fältsäljare ni söker så kan Maxkompetens hjälpa er – vi vet hur åtråvärda dessa specialister är, som bygger er pipe och hjälper er växa.

Hur ökar ert företag omsättningen? 

Är det genom att anställa fler säljare eller att lägga en större marknadsbudget? Behovet av personer inom komplex försäljning och digital marknadsföring har ökat markant de senaste åren. Vilken profil som är att föredra i en roll kan variera rejält, även om titeln är densamma. I säljtjänster ser vi ofta att de personliga egenskaperna, såsom målfokus och uthållighet, är extra viktiga. För medarbetaren i marknadsteamet har det kreativa traditionellt sett varit i fokus, men idag ser vi ett skifte mot analys- och koordinationsförmåga. Även marknadsavdelningen förväntas ha ett resultatfokus och sälj och marknad växer allt mer samman.

Är din organisation anpassad för framtiden? Vi kan hjälpa till. Vår kompetens är att hitta de personer som idag presterar på topp och är öppna för att byta jobb.

Vi hjälper dig hitta rätt personal till er marknadsavdelning och säljteam!

På Maxkompetens är vi vana att rekrytera för tjänster inom Försäljning och Marknad och jobbar med kunder inom ett stort verksamhetsspann. Vi har flera års erfarenhet och har genom åren byggt vårt nätverk, träffat många uppdragsgivare och högpresterande marknads- och försäljningskandidater i olika faser i sina karriärer.

Vi arbetar med Värdegrundsbaserad Bemanning och rekrytering, vilket innefattar kvalitetsprocesser och ett arbete där vi lägger stort fokus vid personligheten hos våra kandidater, för att hitta den bästa matchningen mellan arbetsgivare och arbetstagare. Vid uppstart av ett rekryteringsuppdrag skapar vi oss en helhetsbild kring ditt företaget, kultur, värderingar, motivation och behov, för en lyckad rekrytering. Ju bättre vi känner till er som företag och olika befattningar, desto bättre kandidater kan vi presentera.     

Har du personalbehov och vill veta mer?

Kontakta oss direkt 

Hitta rätt kompetens inom Sälj, Marknad och Service med hjälp av arbetspsykologiska tester 

Som ett led i vårt rekryteringsarbete erbjuder vi förstklassiga screeningtester där vi fokuserar på de kompetenser du behöver. Genom att till exempel titta på resultatorientering, analytisk förmåga och affärsutveckling kan vi hitta ett urval av kandidater med rätt kompetenser och personliga förutsättningar för att lyckas inom just din organisation. Vi erbjuder personlighetstester skräddarsydda efter säljcykeln. Genom testerna kan vi lära oss var i säljprocessen respektive kandidat har sina styrkor – detta uppskattas vanligtvis mycket av våra kunder.

Några av de rekryteringar och bemanningsuppdrag inom Försäljning och Marknad som vi hjälpt till med är: Försäljningschef, Key Account Manager (KAM), Affärsutvecklare, Account manager, Marknadschef, Produktchef, Webbdesigner, Kommunikatör, Säljare, Innesäljare, Regionchef, Företagssäljare, B2B-säljare, Affärsområdesansvarig, Teknisk säljare, Art Director, Business Area Manager, Brand Manager, Content Manager, E-commerce manager, Informatör, Marknadsanalytiker, Marknadsassistent, Marknadskoordinator, Projektledare, Social Media Manager, Webbredaktör och Grafisk designer

Maxkompetens finns i hela Sverige och kan hjälpa dig med bemanning och rekrytering inom Försäljning och Marknad.

Maxkompetens

Maxkompetens grundades 2003 och har under 2000-talet vuxit till en av de större bemanning och rekryteringsföretagen i Sverige. Idag tillsätter vi över 1200 tjänster i Sverige. Vår drivkraft ligger i att hjälpa företag och kandidater till det bättre.

Våra kunder

Vill du bli en av oss?

Vi är alltid intresserade av personer med stort intresse för människor, affärsmannaskap och hög grad av social kompetens. Din ambition och vinnarinstinkt bestämmer hur långt du vill gå inom företaget och självklart hjälper vi dig på vägen. ‍
Maxkompetens grundades 2003 och vi är rikstäckande med sex kontor i Sverige. Varje år rekryterar vi 1200st jobb och vi har 400st konsulter på uppdrag varje dag.

Intresserad av våra tjänster?

Växer ert företag eller behöver ni konsulter? Vi hör av oss inom 24 timmar

Välj stad

Växer ert företag eller behöver ni konsulter? Vi hör av oss inom 24 timmar