Kundtjänst

Proffs på flexibel och ansvarsfull kundtjänstrekrytering

Sedan starten 2003 har Maxkompetens hjälpt flera av Sveriges största kundservicecenter.

Vi har lång erfarenhet att strategiskt bygga upp stora avdelningar inom kundtjänst. Vi arbetar med flera kompetenser inom kundtjänst som affärsområde, exempelvis inom IT-avdelning samt backoffice- och ekonomifunktioner.

På Maxkompetens vet vi att Kundtjänst är ett kompetensområde där behovet av personal kan variera över tid. Har du och ditt företag exempelvis stort personalbehov under kortare perioder, så som kring jul, semestertider eller försäljningsdagar som Black Friday? Då kanske passar bättre att hyra in personal över era intensiva perioder.

Hur ska man tänka – Callcenter, chatt eller personlig kundtjänst?

Digitaliseringen påverkar givetvis även kundservicebranschen. Idag kräver kunden att vi ska kunna kommunicera genom ”multichannel” och kraven på tillgänglighet, effektivitet och kvalitet är grunden i en fungerande kundtjänst.

Vi ser att Kundservice idag kontaktas i flera olika kanaler – och kunderna förväntar sig snabba svar. Parallellt har efterfrågan på personlig service, öga mot öga, också ökat. Låt oss därför hjälpa dig rekrytera till olika kundtjänstroller, online som offline, i både butik och på kontor.

Vi kan hjälpa er med kompetenser inom de flesta medier såsom telefon, webb, e-post, brev och sociala medier. Vi har lång erfarenhet av både uthyrning och rekrytering av personal till kundtjänst, både inom traditionell kundservice men också inom exempelvis 1st line IT-support samt back office- och ekonomifunktioner.

Kundtjänst som passar ditt företag 

Vi vet hur viktig kundserviceavdelningen är för att skapa nöjda kunder, nya affärer och bygga ert varumärke. Rätt medarbetare är nycken till framgång och de måste förstå er kundgrupp för att leverera goda resultat.

Vi ser att de flesta kundtjänster har olika behov. För att lyckas skapa ett team som speglar din målgrupp och utmaningar arbetar vi med Värdegrundsbaserad Bemanning och rekrytering, vilket innefattar kvalitetsprocesser och ett arbete där vi lägger stort fokus vid personligheten hos våra kandidater, för att hitta den bästa matchningen mellan arbetsgivare och arbetstagare. Vid uppstart av ett rekryteringsuppdrag skapar vi oss en helhetsbild kring ditt företaget, kultur, värderingar, motivation och behov, för en lyckad rekrytering. Ju bättre vi känner till er som företag och olika befattningar, desto bättre kandidater kan vi presentera.     

Som kund har du alltid en kontaktperson genom hela processen. På så sätt säkerställer vi att ingenting faller mellan stolarna och att vi har rätt kunskap och förståelse för att kunna göra den bästa matchningen.

Har du personalbehov och vill veta mer?

Kontakta oss direkt 

Hitta rätt kompetens inom Kundtjänst med hjälp av arbetspsykologiska tester 

Som ett led i vårt rekryteringsarbete erbjuder vi förstklassiga screeningtester där vi fokuserar på de kompetenser du behöver. Genom att till exempel identifiera och mäta service- och simultanförmåga hos de sökande, samt deras framtida arbetspotential utifrån förutsättningarna på din arbetsplats kan vi hitta ett urval av kandidater med rätt förutsättningar för att lyckas inom just din organisation.

Några av de arbetsområden vi gärna hjälper dig att bemanna eller rekrytera till inom Kundtjänst är: Kundsupport, Servicecenter, Kundtjänst, Helpdesk och Customer support.

Några av de rekryteringar och bemanningsuppdrag inom Kundtjänst som vi hjälpt till med är:  Kundtjänstchef, COO (Chief Operating Officer), Administrativ Chef, Teamledare, Kundtjänstpersonal, Administratörer, VD-assistent, Receptionist, Ordermottagare, Kundservicemedarbetare, Handläggare, Kundtjänstagent, Callcenterpersonal, Chattagent och Kundservicespecialist.

Maxkompetens

Maxkompetens grundades 2003 och har under 2000-talet vuxit till en av de större bemanning och rekryteringsföretagen i Sverige. Idag tillsätter vi över 1200 tjänster i Sverige. Vår drivkraft ligger i att hjälpa företag och kandidater till det bättre.

Våra kunder

Vill du bli en av oss?

Vi är alltid intresserade av personer med stort intresse för människor, affärsmannaskap och hög grad av social kompetens. Din ambition och vinnarinstinkt bestämmer hur långt du vill gå inom företaget och självklart hjälper vi dig på vägen. ‍
Maxkompetens grundades 2003 och vi är rikstäckande med sex kontor i Sverige. Varje år rekryterar vi 1200st jobb och vi har 400st konsulter på uppdrag varje dag.

Intresserad av våra tjänster?

Växer ert företag eller behöver ni konsulter? Vi hör av oss inom 24 timmar

Välj stad

Växer ert företag eller behöver ni konsulter? Vi hör av oss inom 24 timmar