Vi på Maxkompetens är ett rekrytering och bemanningsföretag som är specialister på rekrytering och bemanning av säljare, innesäljare, inside sales och affärsstöd. Vi bemannar och rekryterar innesäljare både i början av sin karriär men också mer seniora innesäljare. Majoriteten av de bästa innesäljare vill ta nästa steg i karriären till t.ex. account manager och många av de innesäljare vi rekryterare och bemannar har tidigare erfarenhet från olika typer av serviceyrken som callcenters med fokus uppsökande kontakt via telefon och mail. En bemanningsprocess är tidskrävande och en felrekrytering kan vara mycket kostsam för ert företag. Det är viktigt att en innesäljare har rätt inställning och med rätt kandidat kan en duktig innesäljare betala av sig efter 3-6månader beroende på bransch, produkt, tjänst eller företag. Vi har hjälpt hundratals företag att bemanna de innesäljarna runt om i Sverige. Konkurrensen om de bästa kandidaterna är stenhård och tack vare vårt nätverk och gedigna search-metodik hjälper vi ert företag att bemanna er nästa innesäljare. Vi säkerställer er framtida kompetensförsörjning genom en väl förankrad och kvalitetssäkrad rekryteringsprocess. Är du i behov av att bemanna innesäljare, så är du varmt välkommen att kontakta oss!
En Innesäljare behöver rätt inställning, driv och förståelse för sina kunders verksamhet. Innesäljarens bästa vän är telefonen som verktyg och uthålligheten att bearbeta nya kunder och prospekts varje dag. Innesäljare ska ha en väl genomarbetad säljpitch och kunna bemöta de vanligaste invändningarna samtidigt som du snabbt ska gå till avslut, oavsett om det gäller att boka ett möte eller avsluta en affär. Det finns såklart mer seniora roller inom innesälj som näst intill arbetar som en account manager dock utan fysiska möten.
Maxkompetens är ett rekryterings- och bemanningsföretag med kontor på fem orter i Sverige som har långerfarenhet av bemanning inom försäljning och marknad. Vi har kontor i Stockholm, Växjö, Borås & Göteborg, Halmstad och Kristianstad. Maxkompetens har bemannat säljkandidater inom försäljning, tex. Innesäljare, account manager, key account managers, affärsutvecklare och försäljningschefer sedan 2003.
Vi har ett gediget nätverk av Innesäljare och våra bemannare och konsultchefer träffar innessäljare, Key account managers, account managers som är kreativa, personliga, orädda, tydliga och drivna – innesäljare som presterar väl under press och som är hungriga att hitta nya affärer och lösningar. Vi på Maxkompetens vill lära känna ditt företag för att bemanna rätt Innesäljare just för ert företag!
Maxkompetens har fyra hundra konsulter runt om i landet och vi hjälper kunder med tillfälliga eller mer långsiktiga vakanser med bemanning och konsultlösningar av personal vid t.ex. arbetstoppar, organisationsförändringar, säsongsvariationer eller vid föräldraledighet. Vi tar hela arbetsgivaransvaret och arbetar tätt med uppföljning. Vi är auktoriserade via bemanningsföretagen, ABPU-10 och har alla kollektivavtal som behövs och vi vill att både ni och våra supporttekniker ska vara nöjda. Fördelen med bemanning är att ni som kundföretag kan hyra in konsulten så länge ni behöver och det finns stor flexibilitet i samarbetet. Många av våra kunder brukar även bemanna över personen till ert företag enligt överenskommelse, detta kallas även hyr-rekrytering.
Det är inte komplicerat! Hyr-rekrytering eller hyr först och bemanna sen är precis vad det låter som. Ni hyr in en konsult via Maxkompetens enligt överenskommelse och ni har möjlighet att bemanna över personen efter periodens slut. Det är ett ypperligt tillfälle för dig som försäljningschef att testa personens kvalifikationer i praktiken. Du får möjlighet att prova dina framtida anställda helt riskfritt. Om personen har överträffat era förväntningar har ni möjlighet att bemanna över personen tidigare, det kallar vi hyr-köp. Ert företag kanske inte vet hur framtiden kommer se ut eller hur länge ni har behov av bemanning? Inga problem, det är en flexibel konsultlösning och ni hyr in säljaren så länge ni behöver!
Maxkomptens som bemanningsföretag är vana att på kort tid hjälpa våra kunder med bemanning av innesäljare. Ofta uppstår behovet med kort varsel och majoriteten av våra bemanningsuppdrag tillsätts relativt snabbt. Vi börjar alltid med att leta i vårt nätverk av kompetenta kandidater inom försäljning och om vi kan hjälpa ert företag med befintliga konsulter inom innesälj. Vi uppskattar planering och har vi tid på oss arbetar Maxkompetens efter en tolvstegsprocess som genomsyras av hela bolaget oavsett ort och konsultchef; Kravprofil, intern planering, annonsering/nätverk, search, CV-urval, telefonintervju, personlig intervju, presentation till kund, intervju hos kund, referenstagning, anställning, uppföljning med kund och den anställde. För varje del av bemanningsprocessen finns ytterligare riktlinjer och rutiner hur vi ska arbeta med kvalitet. Vi lägger stor vikt vid att vara personliga, skapa förtroende och visa professionalism i alla delar av bemanningsprocessen av innesäljare.
Maxkompetens rekryterar och bemannar Innesäljares till flera branscher. Senaste åren har det funnits ett stort behov inom IT och Teknik att stärka teamet med Innesäljare. Senaste åren har många företag börjat arbeta mer med automation marketing och synlighet på google vilket leder till ett ökat inflöde av förfrågningar som tas hand av företagens iinnesäljare. Vi har hjälpt flera säljorganisationer och företag att bygga upp hela innesäljsavdelningar med lyckat resultat. Rollen som innesäljare innefattar både att sälja, supportera komplexa system, förhandling, hantera extern och intern kommunikation, Den viktigaste egenskapen hos en Innesäljare är rätt inställning, driv och förmågan att vilja lära sig nya områden och inte minst att ha en samsyn kring företagskultur för bästa matchning till ert företag.
Våra kunder beskriver oss som bemanningsföretaget och bemanningsföretaget som är ”tillräckligt stor” för att nå ut till den breda massan av innesäljares och har resurserna för att lyckas hitta specialister/spjutspetsprofiler samt hantera större volymer, samtidigt som vi är ”tillräckligt små” för att bibehålla en personlig relation där ni som kund får extremt hög attention och där vi är snabbfotade nog att alltid följa de förändringar som sker hos er, hastigt uppkomna behov men också proaktivt möta de förändringar som övergripande sker på arbetsmarknaden. Rekrytering av Innesäljare ska ske efter era villkor och därför jobbar vi med flexibilitet och kommunikation som ledord.
För att bli så träffsäkra som möjligt i vårt urval av Innesäljares arbetar vi med värdegrundsbaserad bemanning. Detta innebär att vi matchar kandidaternas personliga egenskaper och kompetens mot kundföretagets team och ledarskap. Vid uppstart av ett bemanningsuppdrag skapar vi oss en helhetsbild kring företaget, kultur, värderingar, motivation och behov, för en lyckad rekrytering. Ju bättre vi känner till er som företag och olika befattningar, desto bättre kandidater kan vi presentera för er nästa Innesäljare.
Vi som bemanningsföretag planerar rekryteringsprocessen i detalj och fastställer en gemensam tidsplan, aktivitetsplan och kommunikationsplan. Det är viktigt för oss att vi redan i detta tidiga skede är överens om när vi vill utföra vad i processen och hur vi ska kommunicera. Vi är lyhörda inför era önskemål och upprättar bemanningsuppdraget tillsammans. Vi vet hur viktigt det är att hitta rätt Innesäljare. Med vår effektiva rekryteringsprocess kan vi säkerställa detta, från första kontakt på Linkedin in till referenstagning. Vi anpassar rekryteringsprocessen efter era önskemål och tar gärna fullt ansvar för hela rekryteringsprocessen av Innesäljare.
Att rekrytera strukturerat och kompetensbaserat handlar i stort om att kunna rekrytera Innesäljare efter kompetens utan att låta några andra ovidkommande faktorer påverka processen med målet att rekrytera den mest lämpade personen för tjänsten. För att göra det krävs objektivitet och vår utbildning och gedigna erfarenhet tillsammans med verktyg och mallar skapa de bästa förutsättningar för det kompetensbaserade perspektivet i rekryteringsprocessen.
Vi arbetar med strukturerade intervjuer där samtliga kandidater får samma grundfrågor – en förutsättning för en kompetensbaserad intervju och att kandidaterna mer objektivt ska kunna jämföras med varandra. Stor vikt läggs vid att bedöma kandidaternas kapacitet och förväntade beteende. Genom att klargöra tidigare prestationer och beteende ökar sannolikheten att göra en korrekt bedömning om kommande arbetsinsatser och beteende. Tjänstens kravprofil och befattningsbeskrivning ligger självklart till grund för den bedömning som görs av den intervjuade Innesäljare kandidaten.
Maxkompetens startar alltid urvalet i våra bemanningsprocesser genom att leta i vårt befintliga nätverk av Innesäljares. Vi avsätter den tid som krävs i varje rekryteringsuppdrag till vår searchprocess för att säkerställa de bästa kandidaterna i urvalet. Det bästa säljarna byter inte själva jobb och vi hjälper er att hitta och sälja in just ert företag. Vilka utvecklingsmöjligheter som finns hos er och vad ni kan erbjuda er nästa säljkollega.
Bemanningkonsulten är utbildade i hur vi på bästa sätt bemannar de mest lämpade säljarna kanaler så som LinkedIn, tidigare urval/nätverk och vår egen kandidatdatabas. Vi arbetar tätt med befintligt nätverk och ber alltid om tips på intressanta sälj-kandidater i deras nätverk. Vi arbetar också kontinuerligt med social-selling i syfte att varje rekryterare marknadsför Maxkompetens, utannonserade tjänster och synliggör sig för sitt nätverk för bästa rekryteringsresultat.
Vi skapar ett strukturerat upplägg i rekryteringsprocessen utifrån önskad kompetens och övrig information i kravprofilen. Tex. I vilka organisationer, bolag, verksamheter finns den önskade kompetensen idag? Vilka olika titlar på tjänster finns som inkluderar den önskade kompetensen? Vi dokumenterar denna information och vi sammanställer hur många kandidater med relevant bakgrund vi tittat på, hur många vi inlett en dialog med och hur många som visat tjänsten sitt intresse, ett underlag ni självklart får ta del av. Vi låter er också ta del av återkoppling vi får av kontaktade personer gällande ert företag, varumärke och tjänsten.
Maxkompetens
Våra kunder
Vill du bli en av oss?
Intresserad av våra tjänster?
Intresserad av våra tjänster?
Välj stad
Cookie | Varaktighet | Beskrivning |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics". |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 months | The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional". |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary". |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance". |
viewed_cookie_policy | 11 months | The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data. |