Account Manager

Vi hjälper dig med bemanning av Account Managers

Behöver ditt företag bemanna Account Managers?

Vi på Maxkompetens är specialister på bemanning av Account Managers. En bemanningsprocess är tidskrävande och en felbemanning kan vara mycket kostsam för ditt företag, speciellt en säljare som ofta betalar av sig efter 3-12månader beroende på bransch, produkt, tjänst eller företag. Vi hjälper över 400 företag att bemanna de mest lämpade kandidaterna runt om i Sverige. Det är stor kompetensbrist inom flera branscher och vi vet utmaningen att bemanna säljare. Konkurrensen om de bästa kandidaterna är stenhård och tack vare vårt nätverk och gedigna search-metodik hjälper vi ert företag att bemanna er nästa stjärnsäljare. Vi säkerställer er framtida kompetensförsörjning genom en väl förankrad och kvalitetssäkrad bemanningsprocess. Tveka inte på att kontakta oss om du är i behov av account managers!

Hinner inte säljkåren bearbeta er marknad?

Är det dags att bryta ny mark i form av nya regioner, marknader eller länder? Har ni en prospektlista som fortfarande väntar på att kontaktas? Maxkompetens är ett bemanningsföretag med fem kontor i Sverige som har långerfarenhet av bemanning inom försäljning och marknad. Vi har bemannat kandidater inom försäljning, tex. Innesäljare, account manager, key account manager, affärsutvecklare och försäljningschefer sedan 2003. Våra bemanningskonsulter träffar kandidater som är kreativa, personliga, orädda, tydliga och drivna – säljare som presterar väl under press och som är hungriga att hitta nya affärer och lösningar. Vi på Maxkompetens vill lära känna ditt företag för att bemanna rätt säljare just för Dig!
Inom vilka branscher bemannar vi säljare?
Vi bemannar säljare och account managers till flera branscher. Senaste åren har det funnits ett stort behov inom IT och Teknik att utöka säljkåren med både juniora och
seniora säljare. Främsta anledningen varför våra kunder ber om hjälp vid bemanning är att hitta hybriden av en driven säljare med teknisk kompetens och intresse kring IT och teknik. Det handlar både om att sälja, supportera komplexa system till att sälja ingenjörskonst inom teknikintensiva företag. Den viktigaste egenskapen hos en
person är rätt inställning, driv och förmågan att vilja lära sig nya områden och inte minst att ha en samsyn kring företagskultur. Att utbilda och lära sig tekniska komponenter går alltid att göra i efterhand! Det säger vi och våra kunder.

Vad är skillnaden mellan Account manager och säljare?

Ingen är svaret! Kärt barn har många namn inom försäljning. Det har aldrig funnits så många olika titlar inom försäljning som idag, det är en djungel och ska vi vara krassa handlar säljyrket om en och samma sak! Få kunden att gilla dig och erbjud dom något bättre än vad dom har det idag. För att komma dit krävs prospektering och sökandet av nya kunder och bolag som har nytta av din tjänst eller produkt. Ringa och boka kundbesök. Presentera och sälj in dig, företag och din portfölj för att sedan följa upp offert, signa avtal och därefter underhålla och utveckla kundrelationen!

När passar bemanning ditt företag?

Maxkompetens har fyra hundra konsulter runt om i landet och vi hjälper kunder med tillfälliga eller mer långsiktiga vakanser med bemanning och konsultlösningar av
personal vid t.ex. arbetstoppar, organisationsförändringar, säsongsvariationer eller vid föräldraledighet. Vi tar hela arbetsgivaransvaret och arbetar tätt med uppföljning.
Vi är auktoriserade via bemanningsföretagen, ABPU-10  och har alla kollektivavtal som behövs och vi vill att både ni och våra supporttekniker ska vara nöjda. Fördelen med bemanning är att ni som kundföretag kan hyra in konsulten så länge ni behöver och det finns stor flexibilitet i samarbetet.  Många av våra kunder brukar även bemanna över personen till ert företag enligt överenskommelse, detta kallas även hyr-rekrytering.

Hyr-rekrytering, hur fungerar det?

Det är inte komplicerat! Hyr-rekrytering eller hyr först och bemanna sen är precis vad det låter som. Ni hyr in en konsult via Maxkompetens enligt överenskommelse och ni
har möjlighet att bemanna över personen efter periodens slut. Det är ett ypperligt tillfälle för dig som försäljningschef att testa personens kvalifikationer i praktiken. Du får möjlighet att prova dina framtida anställda helt riskfritt. Om personen har överträffat era förväntningar har ni möjlighet att bemanna över personen tidigare, det kallar vi hyr-köp. Ert företag kanske inte vet hur framtiden kommer se ut eller hur länge ni har behov av bemanning av account managers? Inga problem, det är en flexibel konsultlösning och ni hyr in säljaren så länge ni behöver!

Maxkompetens

Maxkompetens grundades 2003 och har under 2000-talet vuxit till en av de större bemanning och rekryteringsföretagen i Sverige. Idag tillsätter vi över 1200 tjänster i Sverige. Vår drivkraft ligger i att hjälpa företag och kandidater till det bättre.

Våra kunder

Vill du bli en av oss?

Vi är alltid intresserade av personer med stort intresse för människor, affärsmannaskap och hög grad av social kompetens. Din ambition och vinnarinstinkt bestämmer hur långt du vill gå inom företaget och självklart hjälper vi dig på vägen. ‍
Maxkompetens grundades 2003 och vi är rikstäckande med sex kontor i Sverige. Varje år rekryterar vi 1200st jobb och vi har 400st konsulter på uppdrag varje dag.

Intresserad av våra tjänster?

Växer ert företag eller behöver ni konsulter? Vi hör av oss inom 24 timmar

Välj stad

Växer ert företag eller behöver ni konsulter? Vi hör av oss inom 24 timmar