Sedan starten 2003 har Maxkompetens i Stockholm hjälpt flera av Sveriges största kundservicecenter. Vi har lång erfarenhet att strategiskt bygga upp stora avdelningar inom kundtjänst. Vi arbetar med flera kompetenser inom kundtjänst som affärsområde, exempelvis inom IT-avdelning samt backoffice- och ekonomifunktioner. På Maxkompetens vet vi att Kundtjänst är ett kompetensområde där behovet av personal kan variera över tid. Har du och ditt företag exempelvis stort personalbehov under kortare perioder, så som kring jul, semestertider eller försäljningsdagar som Black Friday? Då kanske passar bättre att hyra in kundtjänstmedarbetare över era intensiva perioder. är du i behov att rekrytera kundtjänspersonal? Tveka då inte på att kontakta oss!
Digitaliseringen påverkar givetvis även kundservicebranschen. Idag kräver kunden att vi ska kunna kommunicera genom ”multichannel” och kraven på tillgänglighet, effektivitet och kvalitet är grunden i en fungerande kundtjänst. Vi ser att Kundservice idag kontaktas i flera olika kanaler – och kunderna förväntar sig snabba svar. Parallellt har efterfrågan på personlig service, öga mot öga, också ökat. Låt oss därför hjälpa dig rekrytera till olika kundtjänstroller, online som offline, i både butik och på kontor.
Maxkomptens i Stockholm rekryterar med kompetenser inom de flesta medier såsom telefon, webb, e-post, brev och sociala medier. Vi har lång erfarenhet av både uthyrning och rekrytering av personal till kundtjänst, både inom traditionell kundservice och inom exempelvis 1st line IT-support, callcenter, kundservicecenter samt back office- och ekonomifunktioner.
Kundsupport, Servicecenter, Kundtjänst, Helpdesk, Callcenter , och Customer support.
Kundtjänstchef, COO (Chief Operating Officer), Administrativ Chef, Teamledare, Kundtjänstpersonal, Administratörer, VD-assistent, Receptionist, Ordermottagare, Kundservicemedarbetare, Handläggare, Kundtjänstagent, Callcenterpersonal, Chattagent och Kundservicespecialist.
Vi vet hur viktig kundserviceavdelningen är för att skapa nöjda kunder, nya affärer och bygga ert varumärke. Rätt medarbetare är nycken till framgång och de måste förstå er kundgrupp för att leverera goda resultat. Det har vi alltid som utgångpunkt i våra rekryteringsuppdrag inom kundtjänst.
Vi ser att de flesta kundtjänster har olika behov. För att lyckas skapa ett team som speglar din målgrupp och utmaningar arbetar vi med Värdegrundsbaserad Bemanning och rekrytering, vilket innefattar kvalitetsprocesser och ett arbete där vi lägger stort fokus vid personligheten hos våra kandidater, för att hitta den bästa matchningen mellan arbetsgivare och arbetstagare. Vid uppstart av ett rekryteringsuppdrag skapar vi oss en helhetsbild kring ditt företaget, kultur, värderingar, motivation och behov, för en lyckad rekrytering. Ju bättre vi känner till er som företag och olika befattningar, desto bättre kandidater kan vi presentera.
Som kund har du alltid en kontaktperson genom hela processen. På så sätt säkerställer vi att ingenting faller mellan stolarna och att vi har rätt kunskap och förståelse för att kunna göra den bästa matchningen.
Maxkompetens hjälper företag inom alla sektorer med rekrytering av kundtjänstmedarbetare, tex. Bank och finans, detaljhandel, försäkring, IT, fastighet, läkemedel för att nämna några. Vanliga kundtjänstroller vi hjälper våra kunder med är ofta kundtjänstmedarbetare, receptionist, callcenter agent, supportspecialister och andra roller inom backoffice. Den gemensamma nämnaren är mycket intern eller extern kontakt per telefon, mail, sociala medier eller chatt i support och kundtjänstfrågor. Vi rekryterar både till stora och mindre företag med bemanning av deras kundtjänst, antingen stora callcenter eller mindre supportfunktioner. Oavsett storlek är kvaliteten och effektiviteten det absolut viktigaste i en kundservice, att skapa ett mervärde för kunderna och hjälpa dom vidare. Ett toppklassigt kundbemötande är lika med en återkommande kund som ett resultat av våra rekryteringsprocesser.
Som ett led i vårt rekryteringsarbete erbjuder vi förstklassiga personlighetstester där vi fokuserar på de kompetenser du behöver. Genom att till exempel identifiera och mäta service- och simultanförmåga hos de sökande, samt deras framtida arbetspotential utifrån förutsättningarna på din arbetsplats kan vi hitta ett urval av kandidater med rätt förutsättningar för att lyckas inom just din organisation.
Maxkompetens i Stockholm har konsulter runt om i landet och vi hjälper kunder med tillfälliga eller mer långsiktiga vakanser med rekrytering och konsultlösningar av personal vid t.ex. arbetstoppar, organisationsförändringar, säsongsvariationer eller vid föräldraledighet. Vi tar hela arbetsgivaransvaret och arbetar tätt med uppföljning. Vi är auktoriserade via bemanningsföretagen, ABPU-10 och har alla kollektivavtal som behövs och vi vill att både ni och våra supporttekniker ska vara nöjda. Fördelen med bemanning är att ni som kundföretag kan hyra in konsulten så länge ni behöver och det finns stor flexibilitet i samarbetet. Många av våra kunder brukar även rekrytera över personen till ert företag enligt överenskommelse, detta kallas även hyr-rekrytering.
Det är inte komplicerat! Hyr-rekrytering eller hyr först och bemanna sen är precis vad det låter som. Ni hyr in en kundtjänst konsult via Maxkompetens enligt överenskommelse och ni har möjlighet att bemanna över personen efter periodens slut. Det är ett ypperligt tillfälle för dig som kundtjänstchef att testa personens kvalifikationer i praktiken. Vanligaste rollerna vi rekryterar är kundtjänstmedarbetare, support, kundservice agenter av olika slag. Du får möjlighet att prova dina framtida anställda helt riskfritt. Om personen har överträffat era förväntningar har ni möjlighet att bemanna över personen tidigare, det kallar vi hyr-köp. Ert företag kanske inte vet hur framtiden kommer se ut eller hur länge ni har behov av bemanning? Inga problem, det är en flexibel konsultlösning och ni hyr in ekonomikonsulten så länge ni behöver!
Alla våra samarbeten bygger på ömsesidig respekt och tillit. Genom långsiktiga samarbeten tar vi ett helhetsansvar inom kompetensförsörjning utifrån kundens unika behov och utmaningar. Är du i behov av att hyra in personal till er kundtjänst?
Maxkompetens är vana att på kort tid hjälpa våra kundserviceavdelningar med rekrytering av kundtjänstpersonal. Ofta uppstår behovet med kort varsel och majoriteten av våra rekryteringsuppdrag tillsätts relativt snabbt. Vi vet att arbetsbelastningen varier i en kundtjänst och möjligheten med en flexibel rekryteringslösning eller att täcka sjukfrånvaro uppskattar många våra kunder. I de bästa världarna kan vi sätta oss ned och planera hur vi ska hjälpa er på lång sikt. Vi börjar alltid med att leta i vårt nätverk av kompetenta kandidater inom kundservice och om vi kan hjälpa ert företag med befintliga konsulter. Vi uppskattar planering och har vi tid på oss arbetar Maxkompetens efter en tolvstegsprocess som genomsyras av hela bolaget oavsett ort och konsultchef; Kravprofil, intern planering, annonsering/nätverk, search, CV-urval, telefonintervju, personlig intervju, presentation till kund, intervju hos kund, referenstagning, anställning, uppföljning med kund och den anställde. För varje del av rekryteringsprocessen finns ytterligare riktlinjer och rutiner hur vi ska arbeta med kvalitet. Vi lägger stor vikt vid att vara personliga, skapa förtroende och visa professionalism i alla delar av rekryteringsprocessen.
Vi är vana att på kort tid hjälpa våra kundserviceavdelningar med rekrytering av medarbetare. Ofta uppstår behovet med kort varsel och majoriteten av våra rekryteringsuppdrag tillsätts relativt snabbt. I de bästa världarna kan vi sätta oss ned och planera hur vi ska hjälpa er på lång sikt. Vi börjar alltid med att leta i vårt nätverk av kompetenta kandidater inom kundservice och om vi kan hjälpa ert företag med befintliga konsulter. Vi uppskattar planering och har vi tid på oss arbetar Maxkompetens efter en tolvstegsprocess som genomsyras av hela bolaget oavsett ort och konsultchef; Kravprofil, intern planering, annonsering/nätverk, search, CV-urval, telefonintervju, personlig intervju, presentation till kund, intervju hos kund, referenstagning, anställning, uppföljning med kund och den anställde. För varje del av rekryteringsprocessen finns ytterligare riktlinjer och rutiner hur vi ska arbeta med kvalitet. Vi lägger stor vikt vid att vara personliga, skapa förtroende och visa professionalism i alla delar av rekryteringsprocessen.
Maxkompetens i Stockholm har idag en egen kandidatdatabas som består av cirka 55 000 kandidater. En stor del av dessa har vi redan kontakt med och kan därmed snabbt växla upp rekryteringsprocessen och presentera relevanta kundtjänstmedarbetare för dig som söker ett bemanningsföretag eller rekryteringsföretag inom kundservice och support. Genom att få ökad kontroll över personer som tidigare varit i kontakt med Maxkompetens kan vi automatcha hela kandidatbasen mot aktuellt uppdrag och rekryteraren får förslag på passande kandidater genom ett knapptryck. Vi arbetar även med underleverantörer av kandidatdatabaser där vi vid behov ytterligare kan utöka vår sökning efter relevant kundstjänstpersonal. Maxkomptens rekryterare arbetar uteslutande med LinkedIn som yrkesnätverk och här genomför vi dagligen search. Vi arbetar intensivt för att sprida information om kundtjänstroller och locka ytterligare service inriktad kundservicepersonal som inte är aktivt arbetssökande. Utöver befintliga support agenter och teknisk support i vårt nätverk arbetar vi ständigt med att proaktivt träffa och prata med intressanta kandidater i långsiktigt och strategiskt syfte som vi tror kan komma att passa våra kunders önskemål i en rekrytering till er kundtjänst.
Vi är väldigt mån om att få en långsiktig relation med alla människor som är i kontakt med Maxkompetens. Enligt vår bemannings-och rekryteringsprocess lägger vi stor vikt vid att skapa en god första kontakt och processen igenom anställning/uppföljning. Vi genomför uppföljningar med både konsulter inom kundtjänst och rekryterade kandidater för att säkerställa kvalitet. Detta är något som stärker vårt varumärke och sprider sig mun till mun. Vi visar stor uppskattning till våra kandidater, ett exempel är att vi skickar blommor till kundföretagen aviserat till den nyanställde på första arbetsdagen. När det kommer till våra anställda konsulter genomför vi afterwork och olika aktiviteter vilket stärker både vår relation och varumärke. Vi utser månadens konsult och förstärker gosa arbetsinsatser.
Maxkomptens som rekryteringsföretag har ett gediget friskvårdsprogram och uppmanar alla anställda till fysisk aktivitet och vi genomför regelbundna tävlingar för att trigga de anställda till god hälsa. Att stärka Maxkompetens varumärke bygger på kvalitet och långsiktigt arbete, det ger oss fler nöjda kunder, anställda och kandidater. Många av de kandidater vi rekryterat till våra uppdragsgivare har växt med företagen och avancerat till mellanchefsledet vilket ger oss en stark position för framtiden. Likaså är vi top of mind då vi har en stark lokal anknytning där kandidaterna kan förvänta sig bra service baserat på tidigare erfarenheter i nästa rekrytering av kundservice.
Kundtjänstchef, COO (Chief Operating Officer), Administrativ Chef, Teamledare, Kundtjänstpersonal, Administratörer, VD-assistent, Receptionist, Ordermottagare, Kundservicemedarbetare, Handläggare, Kundtjänstagent, Callcenterpersonal, Chattagent och Kundservicespecialist.
Maxkompetens
Våra kunder
Vill du bli en av oss?
Intresserad av våra tjänster?
Intresserad av våra tjänster?
Välj stad
Cookie | Varaktighet | Beskrivning |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics". |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 months | The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional". |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary". |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance". |
viewed_cookie_policy | 11 months | The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data. |